vrijdag 7 februari 2014

Bezigheden de laatste dagen

Sinds gisteren ben ik lid van Bloglovin, heel erg leuk. Je krijgt dan inzage van diverse blogs in binnen- en buitenland. Daar kwam naar voren, dat ik nog maar heel weinig blogs heb voor 2014.
Ik wil eigen stukjes gaan schrijven en niet meer klakkeloos blogs van anderen overnemen.
Ik heb vanaf 2008 diverse blogs gespaard op mijn Hyves. Aangezien Hyves vorig jaar gestopt is, heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk artikelen die ik bij Tips daarop had, naar mijn blog over te kopiëren. Helaas zijn de links veranderd bij het stoppen van Hyves. Het is me nog niet gelukt om de alle links om te zetten, dus bij sommige blogs krijgt u de Hyves Gamessite te voorschijn. Wat ook heel jammer is, alle foto's zijn verdwenen, dus nu moet u het doen, zonder foto bij de artikelen.
Dat geldt trouwens niet voor de blogs die ik in 2014 heb overgenomen of zelf heb verzonnen.

Sinds een week probeer ik vragen die gesteld worden op de Twitter site #dtv te beantwoorden.
De reacties die ik daarop krijg kunnen uiteen lopen van positief tot negatief. Soms blijkt de vragensteller al hetzelfde antwoord, als ik bedacht of gevonden had op Google, te hebben gevonden of is al dezelfde oplossing voor de vraag gegeven door iemand anders. Het komt ook voor dat mensen niet tevreden zijn met de oplossing of nooit reageren.
Ik vind het leuk om op zo'n manier mensen te helpen.

Daarnaast zoek ik vacatures op Google, Twitter of LinkeDin. Ik wil graag weer als administratief medewerkster of secreatesse aan de slag. Volgende week donderdag moet ik solliciteren bij Plukon, daar zal ik als ik aangenomen word, hopelijk tijdelijk kip gaan inpakken. Tegenwoordig mag je blij zijn, als je werk kunt vinden. Ik doe danook zo af en toe schoonmaak- of productiewerk. Ik wil namelijk niet van de Bijstand gebruik gaan maken. Soms komen ex-collega's, waarvoor ik een speciale vacaturesite op Facebook heb gemaakt, met leuke vacatures. Helaas is het nog niet gelukt om op zo'n manier werk te vinden. Ik wil gaan proberen de HRM-managers van bedrijven in Zwolle en omgeving te benaderen voor administratief of productiewerk via Twitter. Via Linkedin probeer ik de managers bij het bedrijf te vinden en dan te kijken of ze een twitteraccount hebben en dan een tweet naar ze te sturen of ze misschien een geschikte vacature voor me hebben. Helaas heb ik nog te weinig lef om dit plan tot uitvoer te brengen. Als het me volgende week niet lukt om bij de Plukon te gaan werken, dan ga ik dit plan proberen uit te voeren. Misschien helpt het beter dan opensollicitaties naar bedrijven te sturen. Misschien heb ik zo werkeloze lezers een tip gegeven op welke manier ze ook kunnen solliciteren. Wie weet helpt het mij of jou.

Ik vind het verder ook heerlijk om berichtjes met vrienden te delen op Facebook. Ik ben lid van meer dan duizend Facebooksites. Nieuws, mode, eigenaardigheden, mooie plaatjes, quotes, je kunt het zo gek of niet bedenken of ik deel het met mijn vrienden.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten