woensdag 22 januari 2014

De 10 andere tofste steden tot nu toe

 
Jaa, hier is ie dan. Eindelijk. Mijn tien andere tofste steden die ik tot nu toe heb mee mogen maken. Sinds ik het eerste lijstje met veel bloed, zweet en tranen heb samengesteld, kijk ik er al naar uit om nog tien steden in het zonnetje te zetten. Want dat er voor mijn grote liefde Philadelphia geen plek meer was, is natuurlijk geen goede zaak. Verder wist ik toen natuurlijk ook nog niet dat Edinburgh zo giga mind blowing leuk zou zijn. En Dunedin, oh boy. De Nederlandse steden heb ik er nog niet eens bij betrokken; zo moeilijk wilde ik het mezelf ook weer niet maken ;-) Dus, wederom in willekeurige volgorde, here it goes!

Philly – Mijn thuis in de States. En dat zal het altijd blijven. Voor altijd in mijn hart. Een stad als geen andere. Verscholen tussen giga macht Washington DC en wereldstad NYC, krijgt het eigenlijk niet de aandacht die het verdient. Gaat dat zien, fall in love en laat je verrassen door Philly. Het is het waard!
Edinburgh – Op dit moment thuis van mijn lief, dus ook een beetje mijn thuis. Want home is where the heart is. Ook op deze manier. En wat een heerlijke stad. De magische oude gebouwen, de fijne pubs en de groene parken; what’s not to love?
Dunedin – Zonder twijfel de allerleukste stad van Nieuw-Zeeland. Als Nieuw-Zeeland niet zo ver geweest was, hadden we er nu gewoond. Of op de Otago Peninsula. Vlakbij. En net zo prachtig.
♥ Taipei - Mijn eerste kennismaking met Azië. Een dag was genoeg om deze bijzondere stad in mijn hart te sluiten. Snel, maar toch langzaam. Hip, maar toch traditioneel. En eten, zo veel lekker eten.
Bilbao - Ja, Madrid is mijn grote liefde. En ja, Barcelona is tof. Maar wat heeft Bilbao mij aangenaam verrast. Het nieuwe naast het oude deel; het gekke Guggenheim museum, de tapas die daar pinchos zijn, de prachtige omgeving. En dat het weer niet altijd even top is, maakt hier helemaal niks uit. Het blijft leuk.
Kopenhagen Nyhavn OsloSunset OsloPark OsloHuisje OsloView Bilbao BilbaoGuggenheim BilbaoView BilbaoSky BilbaoFlowers BilbaoPlentziaKopenhagen – Stockholm is mijn favoriete stad in Scandinavië. Maar de hoofdsteden van de Zweedse buren zijn ook fantastisch. Soms iets duurder dan je gemiddelde stad, maar Kopenhagen bijvoorbeeld is een sprookje. Met design. Dat dan weer wel. En ja, die kleine Zeemeermin doet haar naam eer aan en is ook zeker klein. Maar dat mag de pret in deze hippe sprookjesachtige hoofdstad, waar iedereen loopt en fietst, zeker niet drukken.
Oslo – Nog zo’n pareltje in het Noorden. Schoon, ruim, gratis musea en dure drankjes. Aan het water met zonsondergang of wandelen in het Vigeland park. En trek er op uit in de omgeving; mooi, zo mooi!
♥ Boston – Eigenlijk ook een stad die vaak wordt overgeslagen in de States. Zonde! Ik was er in februari, met sneeuw. En kou. Maar toch deed het mij smelten. Zo veel geschiedenis (voor Amerikaanse begrippen), zo veel inspiratie en eigenlijk ook gewoon heel gezellig. Een beetje een groot dorp, met een fantastische universiteit. Dat ook. Fijne stad; zou er graag weer een paar rondjes schaatsen in het park.
♥ Luxemburg – Klein maar fijn. Volgens mij is dit gezegde uitgevonden voor Luxemburg; zowel het land als de stad. Fijn in de zomer, maar oh zo veel gezelliger in de winter. Knus, leuk en nog dichtbij ook. Luxemburg maakt me blij.
♥ Brussel – Nog zo’n stad waar ik gewoon thuis ben. Na er twee keer een half jaar gewoond te hebben, hou ik van die stad. Brussel laat zich moeilijk veroveren, maar als je “het” eenmaal ziet, wil je er niet meer weg. Ik denk nog steeds terug aan die fijne biertjes in de donkere kroegen, slenteren door de Marollen, de geur van wafels, onze stamkroeg voor “pintjes” na het werk, de keuze aan mossels, de friet op je brood, de markt met wijn en hapjes naast de Delhaize, het eeuwige getoeter en ooh, sweet memories.
Met welke steden zou jij deze lijstjes aanvullen?
PS Oh my, sorry voor mijn grote afwezigheid op mijn en jullie blogs. Traineeship, veel te leuke dates met veel te leuke bloggers, de kerstboom optuigen met papa en mama, kerst shoppen (ja nu al; dat vergt een strakke planning en tijd, veel tijd), bellen met lief, eten met mijn broer, whatsappen met mijn zusje, bioscopen met mijn vriendin, mijn tas opruimen, LP’s lezen, ein-de-lijk de afleveringen van Expeditie Robinson en Penoza terugkijken, en natuurlijk de Walking Dead, Criminal Minds, CSI, the Blacklist en Modern Family, mijn nagels lakken, wordpress uitvogelen, proberen te snappen hoe het zit met ftp en servers en al die andere dingen, cadeautjes inpakken (weer voor al die veel te leuke bloggers) en zo af en toe een beetje slapen. Anyway, ik ga ze deze week allemaal weer bijlezen; beloofd! ♥

http://dewereldiseenboek.wordpress.com/2013/12/10/de-10-andere-tofste-steden-tot-nu-toe/

Geen opmerkingen :

Een reactie posten