vrijdag 24 januari 2014

Over de schrijver van de site budgetavontuur

Ik ben geboren in middelgrote Brabantse stad en opgegroeid in een aangrenzend dorp waar ik aan de zijlijn van onverstaanbare agrarische leeftijdsgenoten, die in mijn interesses en voorkomen aanleiding zagen me dagelijks een gezond pak slaag te geven, weinig goeie herinneringen heb. Bij de eerste legitieme kans heb ik dan ook meteen het gat verlaten en ben in 1988 het leger binnengestapt, heb van nabij de muur zien vallen, daarna veel te vroeg de huwelijksboot bestegen en deze geheel volgens verwachting direct weer laten zinken.

Sinds 1995 is Rotterdam mijn thuishaven, met tussendoor enkele uitstapjes door werk of omdat ik zo nodig in Italië moest wonen. Gefascineerd door on- Nederlandse architectonische hoogstanden, design, nie lullu maar poetsu, de zelfkant op afstand, mijn jeugdheld Deelder, de aanverwante jazz scene die ik al vroeg ontdekte bij Willem Wodka's Thelonius, en de ongenadig bare manier waarop Rotterdammers dingen tot succes kunnen maken óf het kei hard slopen.
Mijn werkende bestaan is er vooral een van salesfuncties waarbij ik me met omwegen van barman wist op te werken tot commercieel directeur van mijn eigen energiebedrijf. Ik boekte in alles wat ik deed tamelijk snel succes, maar vond het vaak net zo snel waar saai. Tenzij ik er gedrevenheid en creativiteit in kwijt kon. Want mijn werklust is eindeloos en creativiteit aanleiding tot van alles.
In 2010 nam het leven een ander wending en verloor ik door samenloop, verkeerde keuzes en een frauderende compagnon mijn bedrijf, gezin, woning en iedereen om me heen, belandde in de nachtopvang van het Leger des Heils waar ik enkele maanden verblijf en veranderde langzaam van een nooit te bevredigen consument weer in een mens met oog voor zijn omgeving.
Toen ik uit de goot kroop en weer een nieuw zakelijk avontuur aanging haalde de restanten van een onopgeruimde leven me in. Sindsdien laat ik me niet meer meeslepen door maatschappelijke verwachtingen die ik meende te moeten waarmaken en kies ervoor om met weinig ambitie en middelen zo optimaal mogelijk te leven en mijn tijd niet meer te investeren in de carrière ladder, maar in mijn omgeving. Dus ook in jou!
Maar het meest interessante in mijn leven is toch wel met vlag en wimpel mijn 5 jarige dochter, die bij haar moeder woont, en die ik wekelijks met een grote glimlach in mijn armen sluit om daarna verkleed als ridder, prinses, mega Mindi of paard samen veel te lachen

http://www.budgetavontuur.nl/

Geen opmerkingen :

Een reactie posten