zaterdag 23 november 2013

Houd je Administratie op Orde met deze 6 makkelijke tips! (Overig)

*****
Ben je een chaoot en zie je door de bomen het gekapte bos niet meer? Lees dan snel onze 6 tips om je administratie snel weer op orde te hebben!

Plak een Nee-Nee sticker op je deur

Elke dag haal je wel weer een stapel folders tussen je belangrijke brieven van de deurmat waar je vervolgens niets meer mee doet. Ben je bang dat je alle aanbiedingen mist als je een nee-nee sticker op je deur hebt geplakt? Lees dan dit artikel eens en kijk hoe je toch kunt profiteren van alle aanbiedingen én stickerkortingen, zonder al die stapels folders.

Zet belangrijke (herhalende) afspraken in een online agenda

Nog een papieren agenda? Stap dan snel over op een online agenda, zoals het gratis Google Calendar. Heb je al een mailaccount bij Google, dan heb je standaard Google Calendar waarmee je handig en overzichtelijk al je afspraken bij kunt houden, tijdstippen kunt vermelden en anderen voor deze afspraak uit kunt nodigen. Heb je iemand anders uitgenodigd voor een afspraak, dan verschijnt de afspraak direct in hun eigen agenda!

Begin met het overzichtelijk maken van je administratie

Eerder schreven we een artikel over het opzetten van je eigen thuisadministratie. Hierin leren we je dat je je administratie pas op orde kan hebben, als je een makkelijk systeem hiervoor hebt opgezet. Heb je je zwemdiploma’s tussen je energierekeningen opgeborgen of weet je niet eens waar je alle rekeningen opgeborgen hebt, dan raden we je zeker aan om het artikel eens goed door te lezen.

Te laat met betalen? Schrijf het op!

Betaal je je rekeningen altijd veel te laat, omdat je het simpelweg vergeet? Zet deze in je agenda of betaal de rekening direct (dan ben je er maar van af!), op alle rekeningen staat namelijk altijd een uiterste betaaldatum.

Als je een rekening te laat betaald, wordt de rekening na een eerste herinnering verhoogd met administratiekosten, de tweede keer met nog een verhoging en dit blijft maar oplopen tot je je op een gegeven schrikt het enorm hoge bedrag. Zonde van het geld en dat alleen maar omdat je chaotisch bent?

Zorg voor een administratieve taakverdeling in huis

Zorg ervoor dat je partner en jij duidelijk zijn in wie de administratie doet. Maak dus duidelijk wie de rekeningen betaald en opbergt en wie een andere taak heeft, op deze manier creëer je duidelijkheid en zullen te laat betaalde rekeningen niet snel meer voorkomen.

Zet je rekeningen op de automatische piloot!

Krijg je iedere maand nog rekeningen binnen van de sportschool, een club waar je lid van bent of van je telefoonrekening? Schakel dit dan over op automatische incasso. Dan hoef je je niet meer druk te maken over de facturen die nog betaald moeten worden, dit wordt nu heel makkelijk voor je gedaan. Wel is het altijd even goed om zo’n 1x per maand even snel via de online afschriften te kijken wat er is afgeschreven, zodat je hier van op de hoogte bent en actie kunt ondernemen waar nodig.

http://www.stofzuigerzen.nl/geld/houd-je-administratie-op-orde-met-deze-6-makkelijke-tips.html
 

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen