donderdag 28 november 2013

Digitaal is het nieuwe normaal - Peter Hinssen (Boek)

*****
De revolutie is begonnen
De afgelopen jaren zijn we steeds meer digitaal geworden. Wie vandaag nog over een digitale camera spreekt, loopt hopeloos achter, jongeren hebben het immers gewoon over een camera. We zijn halverwege: vanaf nu wordt digitaal de norm.

Alles wat we doen, zal een gemeenschappelijk kenmerk hebben: we verwachten dat het digitaal is. We voelen ons daarbij alsof we midden in een zwembad staan, net voor de rand van het diepe stuk. We weten dat we naar de andere kant moeten, maar we begrijpen niet hoe. Peter Hinssen analyseert de trends en neemt ons mee voor een duik in het diepe water.

In Digitaal is het nieuwe normaal zien we hoe de grenzen tussen technologie en business vervagen. Met technologie alleen kun je je niet meer onderscheiden. Bedrijven of organisaties zullen op een slimme manier moeten innoveren. Een uitdaging voor creatieve ondernemers die out of the box kunnen denken.

De impact van de digitale revolutie in ons leven zorgt voor een copernicaanse revolutie. Peter Hinssen biedt de lezer een uitkijkpost op de barricades. Een aanrader!

Fons Van Dyck, Managing Director Think.BBDO en auteur van Het Merk Mens en De Kracht van Wit

Peter is een van de zeldzame experts die vanuit Europa als een wereldwijde referentie wordt aangezien. Als u dit boek leest, zult u begrijpen waarom.

Geer Noels, Partner Chief Economist Econopolis en auteur van Econoshock

Het verhaal dat Peter Hinssen brengt is een wake-upcall voor alle mogelijke bedrijven en organisaties. Met pakkende voorbeelden en levensechte verhalen.

Philippe Naert, Dean Antwerp Management School, Former Dean INSEAD, Nyenrode University TiasNimbas Business School

Peter Hinssen is ondernemer, adviseur, spreker en schrijver. Hij is een van Europas meest gevraagde visionairs op het vlak van de impact die technologie heeft op de maatschappij in het algemeen en het bedrijfsleven in het bijzonder. Hij treedt regelmatig op als spreker en consultant over de adoptie van technologie door consumenten en de fusie tussen business en IT. Peter is als lesgever verbonden aan de London Business School (UK), TiasNimbas Business School (NL en D) en Vlerick Leuven Gent Management School (B). Hij si voorzitter van Across Technology NV. In 2008 publiceerde hij het succesvolle boek Business/IT Fusion

Recensie(s)
NBD|Biblion recensie
In dit boek geeft ondernemer, adviseur en 'visionair' Peter Hinssen zijn kijk op het digitale tijdperk. In negen hoofdstukken schetst hij vandaag als het omslagpunt tussen digitaal als vernieuwend en digitaal als de norm. Vervolgens bespreekt hij een aantal limieten, zoals de lengte: via dikke rapporten komt hij uit op Twitter. In het 'nieuwe normaal' zijn nieuwe regels, waaronder een oude bekende: 'Goed genoeg verslaat perfect'. De volgende hoofdstukken behandelen de klant, de organisatie, innovatie en technologiestrategie. Hinssen noemt het bouwen van informatiesystemen achterhaald; tegenwoordig gaat het over 'samenstellen van clouds'. Al met al leesbaar (met conclusies na elk hoofdstuk), al bekruipt de lezer het gevoel deze zaken al eerder gelezen te hebben. De algemene 'tips en trucs' voor bedrijven geven niet veel houvast. Dat sommige bedrijven groot zijn geworden met hun strategie, die achteraf verklaard wordt als 'nieuw normaal', komt wat makkelijk over. Verlucht met afbeeldingen en schema's. Referenties en links staan in kaders in de marge. Bronnenlijst en personalia achteraan.

(NBD|Biblion recensie, Redactie Vlabin-VBC)

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/digitaal-is-het-nieuwe-normaal/1001004009991071/index.html#product_description

Geen opmerkingen :

Een reactie posten