zaterdag 23 november 2013

Extratijd voor meer …


Merk je als entrepreneur, manager of professional in dienstverband ook dat

je dagen te kort zijn
die volle mailbox en je vol hoofd je weghoudt van wat je belangrijk vindt
je overspoeld wordt door allerlei rompslomp die je nog dient te doen
de tijd welke je hebt voor je passie minder wordt
je teveel naar je zin je zelf weeral vergeten hoort zeggen
“De cursus afgelopen woensdag was super! Heel inspirerend gegeven. Mijn inbox is ondertussen LEEG en mijn @ lijstjes gevuld. – Agna Francis”

Ook jij kunt leren om extratijd te creëren.
Een kenniswerker heeft nooit tijd genoeg om alles te doen wat hij/zij graag zou doen.

Ben je een kenniswerker die wil focussen op alles wat belangrijk is (privé, professioneel,… ) en daarbij nieuwe input en inzichten niet willen buitensluiten?

Dan zijn de tips, tricks, methoden die in extratijd voorgesteld worden iets voor jou.

Je hebt nood aan een sterke focus én aan een open visie. Het lijkt alsof je een paradox dient te verzoenen. En dat is ook zo.

Je wereld verandert zo snel. Wat heb je nodig om daar mee om te kunnen? Zeker voor de drukbezette zelfstandige dienstverlener, manager en professional is het belangrijk om een stressvrije productiviteit te combineren met een oog voor de steeds veranderende opportuniteiten.

Vanuit onze eigen ervaring werden we enthousiast over een nieuwe vorm van time-management. Dat nu-management wordt gekenmerkt door het beheren van je focus (aandacht) en je energie. Op een wijze die bij jou past en die zo weinig mogelijk energie vraagt. Geïnspireerd door o.a. ‘Getting Things Done’ van David Allen en ‘The way we’re working isn’t working anymore‘ van Tony Swartz leren we je een eenvoudige methode om zowel focus als open visie te behouden.

“Nogmaals bedankt voor de geslaagde cursus woensdag. – Dennis van Erp”

“Ik ging een training volgen. In productiviteit. Nu vond ik mezelf eigenlijk wel al niet onverdienstelijk productief. Ik krijg dingen gedaan, vond ik.
Maar ik had behoefte aan rust in m’n hoofd. Aan me goed voelen wanneer ik eens iets ‘niet’ doe.”
“Ik kwam met de instelling geen gemakkelijke klant te zijn. Ik heb een hekel aan jargon, aan dure woorden en vooral aan monologen en geestdodende presentaties. Bovendien ben ik veeleisend en te ongeduldig om lang op resultaten te wachten. Ik verwachtte direct resultaat! Het is toch een cursus productiviteit en time-management, niet?”
“Het was dus heel verfrissend om door Johan geconfronteerd te worden met alle mogelijkheden voor verbetering. Dat je niet noodzakelijk in stressmodus moet zijn om snel goede resultaten te boeken. Hij daagt je uit, trekt aan je gewoontes en stelt confronterende vragen.
En plus, hij is ‘as no-nonsense as they come’. Net wat ik nodig had!”
“Johan leerde me dat het ook anders kan. Dat je begraven kan zijn in het werk en toch ‘in controle’ kan zijn en tegelijkertijd volledig rustig in je hoofd. Door hem kreeg ik op zeer korte termijn grip op mijn to do’s en werd ik stressbestendig in het kwadraat. Johan leert je hoe je met enkele eenvoudige veranderingen in je gedrag op de meest effectieve en efficiënte manier kan omgaan met je beperkte tijd en aandacht. Hoe je stap voor stap tot een systeem kan geraken dat alles aankan.”
“Ik leerde efficiënter omgaan met input en hoe ik voor mezelf een overzicht kan bewaren. Johan’s oefeningen waren concreet en duidelijk. De workshop was een ware eye-opener. Soms confronterend, maar door Johan’s gevoel voor humor meestal bijzonder plezierig. Ik ging de deur uit met iets tastbaar: een hoop verwerkte todo’s en een heerlijk gevoel van rust in mijn hoofd.
Je boekt ook direct resultaat, doordat je tijdens de workshop je eigen materiaal gebruikt. Dat maakt het lekker persoonlijk en je hebt dus sowieso toegevoegde waarde! Verder kreeg ik ook een heleboel concrete handvaten om er verder in te vliegen en om verder te werken aan meer controle en overzicht in mijn leven. Ik kan gerust stellen dat het me per week een volle dag tijd bespaart!”
“Het mooiste van alles: Ik neem mijn werk nooit meer mee naar huis. Nooit. En dat bespaart pas eindeloos veel tijd!’ Hans Vanstechelman”

http://www.extratijd.be/

Geen opmerkingen :

Een reactie posten