donderdag 28 november 2013

Er zijn 12 wachtenden voor u - Jan Vredenburg (Boek)



Omlaaggevallen van de hoogste sport van de maatschappelijke ladder krijgt de auteur als ingehuurde medewerker van een callcenter te maken met de ondoorzichtige en keiharde wereld van het bankwezen. Een wereld waarin zijn gevoel voor rechtvaardigheid en menslievendheid dusdanig onderuitgehaald wordt, dat hij niet anders kan dan zijn belevenissen ter lering en vermaak in dit boek op te tekenen. Een absolute must voor alle jongeren maar óók ouderen die een baan als call-agent op het oog hebben.

auteur : Jan Vredenburg
aantal pagina's : 90
geïllustreerd : nee
uitvoering/formaat : paperback 12,5 x 20 cm
ISBN : 978-94-6089-366-7
verschijningsdatum : 22 januari 2010
vaste prijs : € 13,95

Een stukje uit het boek:

Dit boek vroeg me geschreven te worden. Het liet me niet met rust; kwam tot me in m’n dromen.
Drong zich op als ik iets hilarisch meemaakte. Rammelde aan de poorten van m’n geweten over hebzucht en gebrek aan menselijkheid en sprak indringend tot me dat dit verhaal verteld moest worden. Niet uit frustratie over zo veel onrecht en machteloosheid!
Ook niet uit verbazing over zo veel naïviteit, wel voor mijn eigen gemoedsrust.
Maar ook uit dank naar m’n collega’s, die inmiddels vrienden geworden zijn.
Uit dank voor de onvergetelijke emotionele momenten.
Uit dank voor de prachtige anekdotes.
En tot slot uit dank voor alle bijval, steun, goede raad en troost in moeilijke tijden.
Omdat ik inmiddels weet hoe het werkt en aan den lijve ondervonden heb hoe harteloos en wraaklustig het systeem werkt, zijn uit piëteit met de betrokkenen de namen gefingeerd.
Mijn supervisor zou ongetwijfeld zeggen dat dit weer zo’n aanname van me is, maar
toch...
Mag ik u even voorstellen? Mijn naam is Jan. Tot voor kort adviseur op het Callcenter van een grote Nederlandse bank.
Daar stond ik dan, 59 jaar oud, twijfelend met de sleutel van mijn voordeur in de hand en voor het eerst in m’n leven ontslag gekregen.
Terwijl een venijnig windje aan m’n kleren trok, riep ergens in m’n achterhoofd een stemmetje dat ik zeker een stevige verkoudheid zou oplopen als ik niet naar binnen ging. Maar ik stond daar te suizebollen van de kille, halfuur oude mededeling dat m’n jaarcontract niet verlengd zou worden.

http://www.boekscout.nl/html/boek.asp?id=1227

Geen opmerkingen :

Een reactie posten