maandag 25 november 2013

Gezondere Chocolate Chip Koekjes met gezond Chocolade Fudge glazuur (Kopie)

*****
Ik was op een zoektocht naar gezondere chocolate chip cookies en het heeft even geduurd, maar het is eindelijk gelukt :)

Maar waarom zijn ze gezonder vraag je je misschien af? Ze zijn:

Gemaakt zonder toegevoegde boter
Ze bevatten volkoren meel en havermout (vezels!!)
Ze zijn vegan.
Het glazuur is super super super gezond.
Ze zijn heerlijk en van lekker eten word je natuurlijk heel gelukkig wat er voor zorgt dat je gezonder bent ;)
Vind ik toch genoeg redenen om ze gezonder te mogen noemen (al weet ik niet of de warenwet dat met me eens zou zijn ;) )

En denk je waar is het recept voor dat te lekker/goddelijk/oh my god ik ga dood* glazuur? (*streep door wat niet van toepassing is)
Ik ga je lekker 1 dagje in spanning laten en dat pas morgen posten whahahaha (dat moet een gemeen lachje voor stellen ;) )

Nodig:

140g volkoren bloem
1/2 tl zout
1/2 tl baking soda
40g suiker
55g basterd suiker
145g appelmoes
1 el lijnzaad + 3 el heet water (= lijnzaad-ei)
1x recept chocolate chips of 100g gehakte pure chocolade
Hoe maak je het:

Verwarm de oven voor op 175 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier.
Mix de bloem, zout en baking soda in een grote kom.
Klop de appelmoes en suiker met een mixer tot alles goed gemengd is, ongeveer 3 minuten.
Voeg het ‘'lijnzaad-ei’' toe en klop 1 minuut.
Roer de droge ingrediënten erdoor.
Vouw de chocolate chips door het deeg.
Schep hoopjes van 1 eetlepel beslag op de bakplaat met veel ruimte ertussen.
Bak 13-15 minuten totdat de koekjes lichtbruin zijn.
Laat afkoelen op een rooster.
Geeft 8 koekjes

http://debakparade.blogspot.com/

Geen opmerkingen :

Een reactie posten