donderdag 28 november 2013

Jobmarketing - Aaltje Vincent (Boek)

*****
werk vinden: zo pak je het aan
Voor alle mensen die nieuw werk willen vinden.

* Je bent 45 jaar, boventallig verklaard en je hebt nog nooit gesolliciteerd.
* Je bent 34 jaar, herintredend moeder, en zoekt voor het eerst sinds zeven jaar weer een baan
* Je bent 19 jaar, net klaar met je opleiding en je gaat voor het eerst werk zoeken.

Wachten tot er nieuw werk komt is geen optie. Je kunt het heft in eigen hand nemen en gaan jobmarketen. Want zo vind je sneller en actiever de baan die je wilt.
Dit boek geeft je, naast theorie en invuloefeningen, veel voorbeelden en samenvattingen en het leidt je stap voor stap naar het vinden van de baan die jij wenst.
Lees Jobmarketing en:
* maak je persoonlijke arbeidsmarktplan;
* maak je eigen 2-minutes-of-fame;
* schrijf een cv waar geen toekomstig werkgever omheen kan (hoe het niet moet en vooral hoe wel);
* leer waarom je moet netwerken en hoe je kunt starten met netwerken;
* en beleef (steeds meer) plezier aan het solliciteren.

Je zoektocht naar de baan die bij je past, begint bij jezelf. Dus: aan de slag!

[biografie auteur + foto]
Aaltje Vincent is jobmarketeer met ruim negentien jaar ervaring in loopbaanadvies en management development. Binnen het loopbaanvak ligt haar uitgesproken passie in het begeleiden en trainen van mensen die, nadat ze weten wat ze zoeken, dit nieuwe werk willen vinden.

Recensie(s)
NBD|Biblion recensie
Een boek voor mensen die werk willen vinden. Jobmarketing is een stapsgewijs traject voor het omgaan met je eigen arbeidsmarkt. De schrijfster bedoelt daarmee dat je je eigen arbeidsmarkt creeert in plaats van af te wachten of er een vacature in de krant komt, dat je netwerkt en dat je van solliciteren je werk maakt. Het boek geeft veel praktische tips over bijvoorbeeld het schrijven van een sollicitatiebrief en curriculum vitae en het voorbereiden van een sollicitatiegesprek. Het ondersteunt de lezer om een persoonlijk arbeidsmarktplan te maken, een goed cv te schrijven en te netwerken. Verder bevat het boek diverse invuloefeningen en is het heel concreet geschreven. De auteur is jobmarketeer met ervaring in loopbaanadvies en management development.

(NBD|Biblion recensie, Jannetta van der Zee)

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/jobmarketing/1001004004936736/index.html#product_description

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen