donderdag 21 november 2013

Pastaschelpen gevuld met ricotta, courgette en citroen (Kopie)

*****
Gisteren hebben we echt super lekker gegeten, grote pastaschelpen gevuld met ricotta, courgette en citroen. De smaak van de ricotta samen met dat vleugje citroen was echt goddelijk! Als je van pasta en Italiaans houd moet je dit echt een keertje maken! Ik kocht deze grote pastaschelpen, genaamd conchiglioni, bij Casa Di Maggio in Amsterdam. Dit is een traiteur en delicatessenzaak waar ze overigens ook heerlijke cannoli, maaltijden en pistachenoten taart verkopen. Ik wou ze al een hele tijd kopen en toen mijn best friend en ik daar gingen eten, wees zij me er gelukkig op en zei dat ik ze moest kopen. Ik ben blij dat ik heb geluisterd want het was zo lekker!

Voor 2 personen:
•25 grote pastasschelpen (circa 200 gram)
•1 bakje ricotta (250 gram)
•schil van 1 citroen
•1 courgette, geraspt
•1 blik tomatenstukjes
•handje Parmezaanse kaas
•handje verse basilicum
•1 grote teen knoflook
•scheutje witte wijn
•peper en zout
•olijfolie
Bak de knoflook even kort met een snufje peper, zout en een handje basilicum fijngehakt. Blus af met een scheutje witte wijn en voeg de tomatenstukjes toe. Laat dit een kwartiertje pruttelen tot een sausje. Kook ondertussen de grote schelpen gaar en verwarm de oven voor op 190 graden. Meng de geraspte courgette met de citroenrasp, ricotta, wat verse gehakte basilicum, een eetlepel olijfolie en wat peper en zout naar smaak. Giet het tomatensausje in een ovenschaal en leg de pastaschelpen er naast elkaar in. Vul elke schelp met het ricotta-courgette mengsel en bestrooi ze met Parmezaanse kaas. Bak het geheel ongeveer 25 minuten op 190 graden totdat ze een beetje goudbruin zijn. Dit gerecht is zonder bijgerechten al heel erg lekker, maar een salade past er natuurlijk altijd bij!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten