vrijdag 22 november 2013

Snelle tips om je goed te voelen (Overig)

 *****
Rubriek: Bewustwording • Mental Fitness 4U •
De dagen worden korter, het weer somberder en daarmee voelen veel mensen zich minder fit en vrolijk. Vandaag vijf eenvoudige tips om je beter te voelen.

1. Eet gezond
Somber weer laat je snakken naar vet en suikerrijk voedsel. Hoe verleidelijk dit ook is, voorkom dat je kilo's chocola wegwerkt en wekelijks een paar keer de Mac bezoekt. Wees ook matig met alcohol en caffeïne. Door je lichaam de juiste voedingsmiddelen te geven, zorg je niet alleen voor je lichaam, maar ook voor je geest. Check het Voedingscentrum voor goede richtlijnen op voedingsgebied.

2. Ga naar buiten
Regen en somber weer verleiden tot bankhangen en tv-kijken. Voor een keertje kan dat heerlijk zijn, maar maak daar geen gewoonte van. Wandelen of fietsen in de frisse lucht doet wonderen. Al is het maar een kwartiertje, met of zonder paraplu.

3. Doe iets
Blijf niet hangen in allerlei gedachten. Nadenken kan praktisch en handig zijn, maar als je je somber voelt, werkt nadenken meestal averechts. De snelste manier om van je denken afgeleid te worden is om wat te doen. Dus kom van die bank af en doe iets. Al is het maar de afwas.

4. Zoek contact met andere mensen
Het liefst met mensen bij wie je je goed voelt en die je volledig vertrouwt. Kijk of je face-to-face kunt afspreken. Hoe leuk Hyves, Facebook of Twitter ook kunnen zijn, er gaat niets boven persoonlijk contact. De kans dat je je beter voelt is groot.

5. Kijk ook naar positieve dingen
In een sombere bui ben je geneigd om vooral naar negatieve dingen te kijken. Je blijft ook makkelijk in negatieve gedachten hangen. Ja, het weer is klote. Ja, je voelt je somber. Ja, dingen kunnen beter. En ja, je hebt een fijn gezin en/of lieve vrienden. Ja, er zijn dingen waar je tevreden over bent en ja, jij bezit de kracht om goed met deze situatie om te gaan.

http://www.louisehildebrand.nl/artikel/snelle-tips-om-je-goed-te-voelen
›  Meer...

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen