donderdag 21 november 2013

Kip kerrie salade (Kopie)

*****
Kip kerrie salade, ik vind het heerlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in Nederland nog niet vaak een broodjeszaak tegen ben gekomen waar de kip kerrie salade heel erg lekker is. De enige plek tot nu toe, waar overigens alle salades heerlijk zijn, is ‘t Smoske in Vlissingen. Echt een begrip voor Belgische broodjes in Zeeland. In België daarentegen lijkt het alsof je in de grote steden zoals Antwerpen en Gent op iedere straathoek fantastische broodjes met salades kunt kopen. Houd jij ook heel erg van kip kerrie salade? Maak het dan een keertje zelf, is namelijk veel lekkerder van die bakjes uit de winkel! Ik doe er lekker veel tuinkers bovenop, ooit kreeg ik dat ook bij mijn broodje kip kerrie in Gent of Brugge (weet niet meer precies is 10 jaar geleden haha) en vond dat super lekker!

Voor 1 schaal, genoeg voor 6 broodjes:
•2 kipfilets
•3 flinke eetlepels mayonaise
•scheut slasaus
•2 a 3 theelepels kerriepoeder
•2 a 3 theelepels kurkuma
•2 eetlepels fijngehakte peterselie
•7 schijven ananas (vers of blik, wat je wilt), in stukjes
•peper en zout
•tuinkers
Kook de kip in bouillon gaar, kook ongeveer 30 minuten, dan is hij gaar. Als de kip gaar is, scheur de kip dan met 2 vorken in stukken en snijd deze stukjes fijn. Meng hierna de kip met de ananas en peterselie. Meng hierna de mayonaise en slasaus er door, gebruik wat meer of minder als het geheel te droog of nat is. Meng nu de kerrie, kurkuma en een snuf peper en zout door, proef of het op smaak is en meng er anders nog meer van de kruiden door. Besmeer de broodjes ermee en maak af met een flinke toef tuinkers. Wij aten er ook nog een simpel soepje (zonder de balletjes) bij, zo werd het een volwaardige avondmaaltijd. Deze kip kerrie salade is natuurlijk ook heel lekker als lunch.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten