maandag 25 november 2013

Pesche al moscadello (Kopie)

*****
06 juni 2011
Wat een goddelijk gerechtje is dit! Hoewel het natuurlijk nog niet écht perziktijd is, kon ik het niet laten om wat van die mooie wilde perzikken te kopen op de markt, afgelopen zaterdag. Uit Spanje komen ze. Ze zijn plat en sinds vorig jaar zie je ze overal. Ik vind ze zalig!

De dames van het River Café, Rose Gray en Ruth Rogers, weten er natuurlijk raad mee. Ik kreeg voor mijn verjaardag het fantastische kookboek ‘River Café, Kookboek Groen’. Getipt door een bezoeker van mijn blog. Geweldig boek, meer daarover bij ‘boeken’!

Maar nu over naar het recept voor dit eenvoudige en heel smaakvolle gerecht.

Wat heb je nodig?

Dessert voor twee personen

•1/2 fles Italiaanse dessertwijn, bijvoorbeeld Moscadello of Moscato d’Asti
•25 gram kristalsuiker
•1 vanillestokje, in de lengte gehalveerd
•5 rijpe perzikken
1.Verwarm in een grote pan op laag vuur de wijn met de suiker en het vanillestokje en roer tot de suiker is opgelost.
2.Doe de ongeschilde perziken in de pan, breng het vocht tegen de kook aan, temper het vuur en laat alles 3 minuten zachtjes doorkoken. Neem de pan van het vuur, laat de perziken afkoelen en verwijder de schil.
3.Doe de perziken in een kom en schenk het vocht met de vanillestokjes erover. Serveer de perziken op kamertemperatuur.
Eet smakelijk!

http://www.greendelicious.nl/2011/06/pesche-al-moscadello/

Geen opmerkingen :

Een reactie posten