donderdag 28 november 2013

Wat zit er in je buik, mama ? - Sam Lloyd (Boek)

Er zit iets in mama's buik, maar ik weet niet wat het is. Is het een chimpansee, in het een paard, of is het misschien een inktvis?

Kijk snel onder de flappen.

Een hartverwarmend en grappig rijmverhaal, ideaal voor kinderen die er een broertje of zusje bij krijgen.

Recensie(s)
NBD|Biblion recensie
De ik-persoon, een jongetje, vraagt steeds aan zijn mama wat er in haar immer dikker wordende buik zit. De lezer tilt daartoe telkens de rode jurk op, misschien een aap, paard, een draak of een inktvis, waarop mama reageert, totdat de pop-up illustratie op de laatste pagina's hen tweeen met een baby toont. Warm, blij, vrolijk, grappig verhaal waarbij innig contact tussen moeder en zoon blijkt uit dialoog en oogcontact in de tekeningen. Maar 'Het is zo groot dat ik me zorgen maak' klinkt niet als komende uit de mond van de ik-figuur. De deels rijmende tekst is in grote losse schrijfletters gezet. Stevig uitgevoerd boek met stevige flapjes. Felle acrylverfillustraties op wisselende achtergrondkleuren beslaan dubbele pagina's. Hartverwarmend, prima voorlichtingsmateriaal voor 2,5- tot 6-jarigen.

(NBD|Biblion recensie, A. Cames van Batenburg)

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/wat-zit-er-in-je-buik-mama/1001004005454049/index.html#product_description

Geen opmerkingen :

Een reactie posten